View from my windowAn unusual view from my window: no skies and rooftops this time but a bunch of lilac cut from the garden of friends I visited in Aix-en-Provence. Thank you Malou, Bruno, Sandrine and Adelaide for the great day spent with you; who cares if the weather was bad? To try and keep the flowers longer, I placed them outside on my terrace at night so they’d get a bit of fresh air. In the morning, I found that the game of light and shadows around my bouquet created a rather striking composition. On the left the shadow of my chimney, in the foreground the waves made by the Roman tiles of my roof (similar to mission or barrel tiles).

Une vue de ma fenêtre assez peu ordinaire : pour une fois ce n’est pas le vaste ciel au-dessus des toits mais un bouquet de lilas du jardin d’amis à qui j’ai rendu visite à Aix-en-Provence. Merci Malou, Bruno, Sandrine et Adelaide pour cette belle journée passée avec vous, et tant pis pour le mauvais temps ! Pour essayer de conserver les fleurs un peu plus longtemps, je les ai mises au frais sur ma terrasse pendant la nuit. Au matin, j’ai été saisie par le tableau composé par le jeu d’ombres et de lumière autour du bouquet. A gauche l’ombre de la cheminée, au premier plan les ondulations de mon toit de tuiles romanes.

0 comments